reklama

Osobnosťou regiónu za 150€. Bez dph.

Keď sme sa v to septembrové dopoludnie zišli všetci nezávislí kandidáti na poslancov našej skupiny, aby sme sa predstavili na tlačovej konferencii, tak jedna z nevyslovených otázok bola, či prídu aj novinári a koľkí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Šance boli vysoké. V Žiline v posledných rokoch vznikli dve lokálne televízie, vychádzajú dva týždenníky, jeden dvojtýždenník, webových portálov o Žiline je ešte viac. Prišli štyria. Informovanejší kolega mi povedal, že redaktori jedného z týždenníkov neprídu bez zaplatenia. Aha. Šéfredaktor ďalších novín kandiduje na primátora, tí tiež neprídu. Ani z miestnej televízie a spravodajského portálu, majiteľ, resp. šéfredaktor tiež kandiduje.

Začal som si v lokálnych novinách a na webe viac všímať, kto pre mňa píše články o politike. A zisťujem, že je to väčšinou iný kandidát (ktorý píše sám o sebe). Na mail mi prišla ponuka: „Dovoľujem si poslať Vám návrh na inzerciu v špecializovanej prílohe Zaujímaví ľudia regiónu... s rozhovormi významných ľudí v našom regióne, ktorí vďaka svojej cieľavedomosti a šikovnosti dosiahli významné postavenie..., ľudia ktorí svojim životom, prácou vynikajú. Za ich prácou sú výsledky, ktoré ich reprezentujú ako schopných a šikovných lídrov vo svojich odboroch.“ Jedna strana za 600€. Pre Vás so zľavou za 150€. Bez DPH. Robím v neziskovke, preto asi tá zľava. Čakal som na vydanie. Na obálke známy fotograf, ďalej už to išlo. Choma, Kašša, Barčík, Belinský, Slota. Naši najbohatší kandidáti na primátora. Osobnosti za peniaze. Medzi nimi vhodne zasadená herečka mestského divadla. Je tam niekto zadarmo, za svoju prácu a výsledky, ktoré ho reprezentujú?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rád si čítam sme.sk. Platím za PIANO pár euro mesačne, pretože verím, že to noviny potrebujú a ich obsah bude kvalitný. Prirodzene čítam aj žilinskú sekciu SME. Už ma neprekvapovalo, ako často sa objavujú články a tlačové správy len o tých najbohatších kandidátoch na primátora. Platený článok je na nerozoznanie od toho neplateného. Iba má vždy hlboko dole napísané „Tento príspevok obsahuje politickú reklamu.“ Dá sa kúpiť aj čítanosť? Ak áno, koľko stojí 500 „prečítaní“?

PR článok vo Večerníku 180€. Ten sme zaplatili. Inak by o nás vedeli fakt len známi a kamaráti. PR článok je inak veľmi zaujímavá vec. Pekne mi to v ponuke vysvetlil pracovník internetového portálu, ktorý mi napísal: „ PR článok je ideálna forma prezentácie, nakoľko ju čitatelia nevnímajú ako reklamu, ale skôr ako bežný článok, v ktorom sa dozvedia potrebné zaujímavosti.“ Cena balíka služieb 380€. S dovetkom, že inak sa o Vás od nás nedozvedia. Reportáž lokálnej televízie z diskusie o budúcnosti Žiliny - 150€, rubrika v Žilinských novinách „Predstavujeme kandidátov na poslancov“ – odpoveď na jednu otázku za 50€. A tak ďalej..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Musím priznať, že ma to trochu šokovalo. Žiadne z médií nie je ochotné priniesť informácie o kandidátoch na poslancov a primátorov do komunálnych volieb, ak si to nezaplatia? Kde je spoločenská úloha médií? Prinášať vyvážené informácie, dbať na informovanosť čitateľa, či poslucháča, starať sa o kvalitu obsahu. Nenechať ho na úlovku obchodného oddelenia.

Nie je vám to tiež trochu nepríjemné? Čitateľ platí, pretože verí, že noviny mu pomôžu sa zorientovať. Články vytvára PR tím politikov, ktorý verí, že čitatelia sa podľa nich zorientujú. Platia aj inzerenti, ktorí veria, že predajú svoje služby. Všetci platia a neviem, či všetci vedia za čo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naposledy som išiel zaplatiť na poštu inkaso akosi ľahšie. Je tam položka RTVS – Rozhlas a televízia Slovenska. Roky nemám televízor a vnímal som to ako drobné ošklbávanie. Zmenilo sa to. Som rád, že existuje verejnoprávnosť. Že má RTVS zo zákona povinnosť dávať priestor všetkým. Ide síce o parlamentné, či prezidentské voľby. Platil by som aj za komunálnu verejnoprávnosť. Aby som si mohol vybrať kandidáta, ktorý nemá najviac peňazí a správ v médiách, ale najlepší program, úprimné úmysly a svedomie. 

Vladimír Randa

Vladimír Randa

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  5x

S mojou ženou Jankou som sa po štúdiách a živote v Prahe vrátil naspäť do Žiliny. Keďže tu vychovávame naše dve deti, tak sa snažíme realizovať nápady, ktoré robia život v Žiline lepším. Nielen pre nás, ale pre všetkých obyvateľov mesta. Viac ako 10 rokov som pracoval v treťom sektore a viedol združenie Preles, prevádzkoval lanový park a ekocentrum, roky organizoval aktivity ako čistenie mesta, susedské slávnosti či športové preteky Žilinské blatíčko. Od roku 2018 som mestským poslancom a zároveň viceprimátorom mesta Žilina. Zaujíma ma najmä kvalita a kultúra verejného priestoru, amatérsky šport a podmienky preň, ako aj opatrenia na boj s klimatickými zmenami. Už roky bojujem proti vizuálnemu smogu, nelegálnej reklame a hazardu v meste. Rád otužujem, milujem beh a bicyklovanie a teším sa zo všetkých aktivít so svojimi deťmi, Zojkou a Jonášom. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu