reklama

Komunálne voľby v Žiline sú referendom o vplyve podnikateľa Trabelssieho na chod mesta

Bohužiaľ.  Nekoná sa diskusia o dobrých a zlých riešeniach problémov mesta. Riešime, kto koho platí. Znepokojujú ma náznaky toho, že celá žilinská predvolebná kampaň je hrou, ktorej hráčov nevidíme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Najprv mi prišiel do schránky leták „Trabelssie & Choma - Tajná dohoda“. Škoda, že sa autor nepodpísal. Rád by som sa ho spýtal na prepracovaný strategický dokument, ktorý hovorí o tom ako sa budúci rok spoplatní parkovanie na sídliskách. Prečo ho preboha nezverejnil, keď k nemu má prístup? Aby ľudia vedeli.

Obrázok blogu

Potom mi napísal pán Trabelssie. Nie osobne. Ale poslal mi 8 strán o tom, ako sa športová hala na Bôriku po rokoch chátrania, vyjadreniach o búraní a rečiach o porušenej statike bude otvárať pre športovanie Žilinčanov. A že ju opravujú dobrovoľníci pod vedením CVČ Žirafa, z ktorých sú niektorí kandidátmi na poslancov zo skupiny pána Barčíka. Hmm. Po športovej stránke super, vážim si prácu dobrovoľníkov a ich zápal. No v mojom rozhodovaní, koho voliť za primátora mesta, mi to nepomohlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Potom sa vyjadril primátor Igor Choma a trojicu protikandidátov Kašša, Barčík a Slota nazval Trabelssieho chlapcami. Nemohol ozrejmiť viac? Predsa len to nie je úplne korektné, ako rád hovorí primátor mesta. Má dôkazy o spojení týchto ľudí so známym podnikateľom? Ak áno, prečo ich neprezentuje? Ak nie, prečo podsúva ľuďom neoverené informácie?

O tom, že J. Slota a G. Trabelssie sú jedno, nepochybujem. Spomeňme si, kde vlastne začal problém žilinskej športovej haly. Po prehratých voľbách v roku 2006 vtedajší primátor Slota narýchlo zvolal mestské zastupiteľstvo (čo sa inak v krajinách úrovne Mozambik a vyššie nerobí) a nechal schváliť predaj športovej haly. Budovateľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale čo s Martinom Barčíkom a Robom Kaššom. Spojenie medzi pánmi Kaššom a Trabelssiem sa v Žiline viac-menej udomácnilo. Možno, keby Robo Kašša vysvetlil, odkiaľ má peniaze na predvolebnú kampaň a kampaň svojho občianskeho združenia, ktorá trvá pekných pár mesiacov, tak by tieto kuvičie hlasy umlčal. Bohužiaľ to nespravil.

A potom sa Robo Kašša spojil s Martinom Barčíkom. Škoda, že na diskusiu kandidátov na primátora, kde som čakal, ako to vysvetlia, ani jeden neprišiel. Protikandidáti už začali verejne spájať pána Barčíka s podnikateľom Trabelssiem a on sa k tomu nevyjadril. Neoznámil, kto platí jeho kampaň, nezverejnil faktúry, nepovedal, aké má náklady.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ja som prišiel na to, že za primátora mesta Žilina nebudem voliť nikoho. O kandidátoch so zanedbateľnými preferenciami som neuvažoval. Smer a jeho kandidáti nie sú moja krvná skupina. Mám rád veci kvalitné, nie zadarmo. Moje pravicové kritériá nespĺňa ani kandidát KDH.

No a nad ostatnými sa až príliš blízko vznáša tieň žilinského veľkopodnikateľa..

___

Na tento článok som dostal niekoľko reakcií typu, že nabádam ľudí, aby nešli voliť. To ma veľmi mrzí, nebol to môj úmysel. Len som chcel vyjadriť istý zmätok a nedôveru, ktorú táto predvolebná kampaň vyvolala. Jednako, choďte prosím v sobotu voliť. Je to dôležité. Ja tiež pôjdem voliť, aj keď nemám svojho kandidáta na primátora Žiliny.
 

Vladimír Randa

Vladimír Randa

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  5x

S mojou ženou Jankou som sa po štúdiách a živote v Prahe vrátil naspäť do Žiliny. Keďže tu vychovávame naše dve deti, tak sa snažíme realizovať nápady, ktoré robia život v Žiline lepším. Nielen pre nás, ale pre všetkých obyvateľov mesta. Viac ako 10 rokov som pracoval v treťom sektore a viedol združenie Preles, prevádzkoval lanový park a ekocentrum, roky organizoval aktivity ako čistenie mesta, susedské slávnosti či športové preteky Žilinské blatíčko. Od roku 2018 som mestským poslancom a zároveň viceprimátorom mesta Žilina. Zaujíma ma najmä kvalita a kultúra verejného priestoru, amatérsky šport a podmienky preň, ako aj opatrenia na boj s klimatickými zmenami. Už roky bojujem proti vizuálnemu smogu, nelegálnej reklame a hazardu v meste. Rád otužujem, milujem beh a bicyklovanie a teším sa zo všetkých aktivít so svojimi deťmi, Zojkou a Jonášom. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu