reklama

Žilina: Divé svine v komunálnej politike

Pojem alternatívne fakty zaviedol blízky spolupracovník amerického prezidenta Donalda Trumpa začiatkom roku 2017. Je to eufemizmus pre klamstvo v priamom prenose.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V poslednom týždni ma na sociálnych sieťach upútali dva príspevky týkajúce sa diviačej zveri v Žiline. Tento problém miestnym netreba predstavovať. Diviaky sa pravidelne vyskytujú medzi panelákmi na sídlisku Hájik, ako aj v iných mestských častiach. A ľudia sa právom pýtajú, ako bude tento problém riešiť Mesto Žilina.

Keďže som problematiku príliš nesledoval, tak prvá informácia, ktorú som zaregistroval, bola od poslanca Kapitulíka. Je obsah vyzeral asi takto:

Obrázok blogu
(zdroj: Zdroj: Facebooková stránka Martin Kapitulík)

Z nej mi vyplynulo, že poslanci nechali Žilinčanov v štichu. Na moje prekvapenie mi však emailom prišla tlačová správa Mesta Žilina s úplne opačným vyznením. A to, že poslanci začali problematiku riešiť. Jej celý text nájdete tu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A posledný pohľad na vec mi predvčerom ukázala FB stránka Žilinskí poslanci - nezávislí kandidáti

Obrázok blogu
(zdroj: Zdroj: FB stránka Žilinskí poslanci - nezávislí kandidáti)

Čo vlastne tieto dve protichodné správy hovoria?

Keďže som nevedel, kde je pravda, tak som si pozrel záznam mestského zastupiteľstva. Nájdete ho tu (téma začína v čase 4:43:47). Z neho mi vyplynulo, že na rokovanie zastupiteľstva predložil poslanec Delinčák návrh ako riešiť problém s diviakmi v meste (mimoriadne povolenie lovu diviačej zveri, zníženie početnosti). Do toho ďalší poslanec doplnil potrebu zriadenia pracovnej skupiny, ktorá určí lokality, kde treba odstrániť kríky a náletové dreviny a vyrieši problém nelegálnych skládok biologického odpadu (podľa záznamu majú divé svine radi larvy, ktorým sa pod trávou darí :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto bolo všetkými poslancami schválené. Presné znenie uznesenia nájdete tu (str. 28).

Predtým poslanec Kapitulík predniesol vlastný návrh riešenia problému, ktorý poslanci nepodporili. Podľa vyjadrenia ich kolegu - poľovníka preto, že nemal reálnu šancu problém vyriešiť.

Čo z toho vyplýva?

Problém s diviakmi sa ide riešiť.

Aj v Žiline existujú politici, ktorí majú radi alternatívne fakty. A pre zvýšenie svojej popularity neváhajú klamať, prekrucovať fakty a dlhodobo rozoštvávať spoločnosť.

Blížia sa komunálne voľby.

Vladimír Randa

Blog môžete svojim hlasom podporiť tu: http://vybrali.sme.sk/c/Zilina-Dive-svine-v-komunalnej-politike/

Vladimír Randa

Vladimír Randa

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  5x

S mojou ženou Jankou som sa po štúdiách a živote v Prahe vrátil naspäť do Žiliny. Keďže tu vychovávame naše dve deti, tak sa snažíme realizovať nápady, ktoré robia život v Žiline lepším. Nielen pre nás, ale pre všetkých obyvateľov mesta. Viac ako 10 rokov som pracoval v treťom sektore a viedol združenie Preles, prevádzkoval lanový park a ekocentrum, roky organizoval aktivity ako čistenie mesta, susedské slávnosti či športové preteky Žilinské blatíčko. Od roku 2018 som mestským poslancom a zároveň viceprimátorom mesta Žilina. Zaujíma ma najmä kvalita a kultúra verejného priestoru, amatérsky šport a podmienky preň, ako aj opatrenia na boj s klimatickými zmenami. Už roky bojujem proti vizuálnemu smogu, nelegálnej reklame a hazardu v meste. Rád otužujem, milujem beh a bicyklovanie a teším sa zo všetkých aktivít so svojimi deťmi, Zojkou a Jonášom. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu